כתיבה שיווקית באנגלית – דגשים ואבני דרך

היום כולם כבר מבינים שלכתיבה השיווקית יש חלק בלתי נפרד מעולם השיווק. באמצעות מילים מעבירים את המסרים השונים, יוצרים ערך שמגדיל את מעגל הלקוחות ומגדילים את המכירות. בעולם בו השיווק הפך לשיווק מבוסס תוכן, המותאם לקהלי יעד שונים ברחבי הרשת חשוב גם להתאים את השפה. הקהל הישראלי מורכב מאנשים שמגיעים ממדינות שונות ולא כולם דוברים את השפה העברית על בוריה. אנגלית היא שפה בינלאומית המאפשרת לגשר על מגבלת השפה.

אז בין אם אתם מוכרים לקהל יעד ישראלי ובין אם אתם רוצים להציע את המוצרים שלכם גם בשווקים הבינלאומיים כתיבה שיווקית באנגלית חייבת להיות חלק מהתוכן אותו אתם מייצרים עבור הלקוח.

אז איך כותבים שיווקית באנגלית?

כתיבה שיווקית באנגלית צריכה להיעשות בצורה מקצועית ומותאמת בדיוק כמו בעברית. על הכותב להיות בקיא בשפה על כל רבדיה, הרבה מעבר לדיבור ולכתיבה ללא שגיאות. עליו להכיר את הביטויים השונים על משמעויותיהם ולדעת להשתמש בהם במקום הנכון ובצורה הנכונה. כדי לכתוב בשפה יפה צריך להשתמש במילים נרדפות כדי לתאר מוצר בשפה ציורית, להציג רעיון ועוד. הכתיבה עצמה צריכה להיות מלווה בסימני פיסוק במקומות הנכונים, כדי שהקורא יקרא בצורה שוטפת ויבין את המשמעות של הטקסט.

שילוב תוכן באנגלית להגדלת קהל היעד

כתיבת תוכן באנגלית בצורה מקצועית ונכונה תגיע לקהל היעד המתאים ותגדיל את החשיפה. נכון ניתן לבצע תרגום אוטומטי של אתרים רבים באמצעות גוגל. אך התרגום אינו יודע לזהות הקשר של מילים מסויימות, משחקי מילים או הלחם בין מילים, כך שעל ידי התרגום, המאמר מאבד את המסר שהוא מעביר. כך שלא רק שהכתיבה לא תהיה שיווקית היא גם עלולה להיות כבדה ומייגעת לקריאה. כשבוחרים בקופירייטר שמחד מבין עברית אבך מאידך מתמחה גם בכתיבה שיווקית בשפה האנגלית הוא ידע להתאים את המסר שביקשתם להעביר בצורה מדוייקת ולהניע את הגולש לבצע את כל מה שתבקשו.

כתיבה שיווקית נכונה באנגלית מאפשרת:
1. להגיע ללקוחות פוטנציאליים מקומיים דוברי אנגלית.
2. לספק מידע לקהל בינלאומי של גולשים.
3. לקבל מיקום גבוה יותר במנועי החיפוש.
1. הגדלת החשיפה למותג.
2. הגדלת המכירות המקוונות.
3. בניית תדמית מקצועית ובינלאומית עבור המותג. (גם אם המותג מקומי).
4. הגדלת מועדון הלקוחות.
5. גישור על פערי שפה גם לדוברי שפות זרות. (אנגלית היא שפה בינלאומית).

 

כיצד יוצרים תוכן איכותי באנגלית?

שירותי תרגום מעברית לאנגלית יאפשרו לכם בקלות להעביר את התוכן הקיים לשפה האנגלית. חשוב שבתרגום תילקח האווירה שאתם מנסים ליצור והסגנון המקורי של התוכן. כותב מיומן הבקיא בשתי השפות ידע לתרגם בצורה רהוטה את הטקסט, לערוך אותו, לבצע הגהה ופיסוק נכון ובעיקר לשמור על הקונספט הכיוון הקריאייטיבי.

שימוש נכון במנוע החיפוש

כדי לכתוב נכון באנגלית צריך לתת ערך ללקוח ולהתאים את התוכן למה שהוא מחפש. ועל כך יש לדעת בצורה מקיפה על הדרישות השונות של מנוע החיפוש גוגל. כדי לאפשר לקהל היעד מידע רלוונטי, מעודכן ובעל ערך לגולש.

שימוש נכון במידע רלוונטי

כתיבת תוכן שיווקי צריך להגיע ממקום של פתרון בעיה או יצירת ערך ללקוח. כדוגמת טיפים, רעיונות או מידע חשוב. התוכן צריך להיות מותאם לקהל היעד שנחשף אליו ועליו להיות יצירתי, רלוונטי ומעניין. אם רוצים לכתוב מאמר שיתן ערך והוא אינו מיועד לישראלים, כדוגמת טיפים לנהיגה נכונה או כיצד לשמור על העור מנזקי השמש. כדי לשמור על הערך של המידע צריך להתאים את התוכן לתנאי האקלים המתקיימים במדינת היעד או החוקים הנהוגים במקום. מכיוון שמידע שמתאים לקהל הישראלי לא תמיד יתאים לזה השוכן במדינות אחרות.

עבודה תמידית ומתמשכת

יצירת תוכן שיווקי צריכה להיות עקבית ורלוונטית. לכן היא מחייבת מעקב אחר מגמות שונות בארץ ובעולם, ומתוכן להבין מה נכון להציע לקהל היעד ועל מה עדיף לוותר. אז במידה ואתם מייצרים תוכן בעברית ובאנגלית גם כאן יידרש מכם להתאים ספציפית את התוכן עבור הקהל הרלוונטי. 

תכנים שיווקים באנגלית

באמצעות כתיבה שיווקית באנגלית תוכלו לנסח כתבות ולהופיע באתרים נחשבים; לנסח ממירים ניוזלטרים שיופצו באמצעות המייל. לכתוב פוסטים שיווקיים בפייסבוק, טוויר ולינקדאין. לצד מאמרים קידומיים המבוססים על מילות מפתח רלוונטיות. בנוסף. ניתן ליצור מודעות ומאמרים לבלוגים.

התוכן השיווקי הוא בעל ערך רב וביכולתו לקבוע את תדמית החברה ומוצריה. חשוב להשקיע בתוכן טוב לבצע איפיון מקדים על פי קהל היעד ולהתאים את התוכן והשפה לקהל הנבחר. קיימים אנשי מקצוע המאפשרים להתאים תכנים קיימים לשפה האנגלית או לבצע תכנים מקוריים מאפס. חשוב לוודא כי הכותבים בקיאים בכתיבה שיווקית מקצועית ומסוגלים להעביר את המסר בצורה קולעת ומדוייקת. כתיבה שיווקית נכונה באנגלית תאפשר לכם להגיע לקהל יעד נרחב יותר ולהגדיל את מעגל הלקוחות באופן משמעותי. 

אם אתם זקוקים לליטוש בתוכן שלהם או ליצור תוכן חדש ואיכותי, אנחנו כאן עבורכם.