שיווק באמצעות תוכן – דברים שכדאי לדעת

העשור האחרון אופיין בשינויים רבים. בעיקר במעבר המאסיבי לדיגיטל. החוקים השתנו ומי שלא שם לא קיים. בעקבות כך, גם עולם השיווק עבר שינוי מהקצה לקצה והחל להתאים את עצמו לצרכים של קהלי היעד השונים ברחבי האינטרנט. השיווק הפך לשיווק מבוסס תוכן, המותאם לקהלי יעד שונים, כלומר ללקוחות הפוטנציאליים, ברחבי הפלטפורמות השונות ברשת.

אילו מטרות שיווק באמצעות תוכן מאפשר?
1. קבלת לידים איכותיים "וחמים" של לקוחות פוטנציאליים.
2. מכירה מקוונת.
3. מאפשר חשיפה משמעותית למותג והפיכתו לפופולארי.
4 יצירת סמכויותיות ובניית אוטריטה או פרסונה מוכרת. 
5. ליצור נאמנות למותג על ידי חשיפתו לתוכן איכותי.
6. "לצבוע" גולשים שצפו בכתבה או בתוכן, ולשווק להם באופן אחר ע"י רימרקטינג.
7. להתברג עם התוכן או הכתבה באתרים סמכותיים ובמדורי חדשות ולהופיע לצד תוכן איכותי שגולשים מחפשים במכוון.
8. איסוף לידים.
9. להגדיל את ההדעה של המותג לקהלי יעד. 

כל אלו ועוד מהווים את סוד הקסם של שיווק באמצעות תוכן ומאפשרים להגדיל את קהל הלקוחות הקיים כמו גם את המכירות.

כיצד יוצרים תוכן איכותי?

הרעיון ביצירת תוכן הוא לתת ערך, כמו טיפים, היכרות עם פתרון לבעיה של הקהל או מידע חשוב. התוכן צריך להיות מותאם לקהל היעד שנחשף אליו ועליו להיות יצירתי, עקבי, מקורי וכמובן מעניין. יצירת תוכן בעידן הנוכחי אינה באה ממקום של "יש לי מוצר למכור לך". אלא להציע עזרה בבעיה מסויימת, לענות על צורך ולהעביר את המסר בצורה עקיפה. לדוגמא: חברה שמייצרת לחמים יכולה לפנות ללקוח בצורה כזו: שמענו שאתה אוהב סנדוויצים ולכן ריכזנו עבורך 5 רעיונות ליצירת הכריך המושלם.

ישנם סוגים שונים ומגוונים של תכנים: תוכן מקצועי, תוכן אינפורמטיבי, תוכן תדמיתי, תוכן שיווקי ועוד. בהתאם לסוג התוכן יש לבחור את הפלטפורמה או הפלטפורמות הרלוונטיות להעברתו. בתור התחלה התוכן ניתן בחינם ללקוח הפוטנציאלי ובצורה נדיבה. חשוב להבין לאורך כל הדרך שהשפה השתנתה. הלקוחות לא אוהבים ש"דוחפים" להם מוצר בלי להכיר אותם. באמצעות תוכן מותאם מושכים את קהל היעד רוכשים את אמונו ורק בשלבים המאוחרים יותר ניתן להניע לפעולה.

מה חשוב לקחת בחשבון כשיוצרים תוכן?

יצירת תוכן היא עבודה מתמשכת, היא מחייבת מעקב תמידי וקבוע אחר מגמות שונות. איסוף מידע אודות טרנדים, מוצרים משלימים, מעקב אחר המתחרים ועוד. את התוכן יש למקד בפעילות הספציפית של העסק, אך ניתן גם לגעת בתחומים דומים כדי להגדיל את מעגל החשיפה. כאשר חושפים את הלקוח למידע עשיר יותר, מאפשרים לו לטעום מהעולמות השונים ובכך לבסס את התדמית של החברה כמקצועית. התוכן צריך להיות מוגש בצורה משכנעת וטובה כדי להציג את היתרונות הייחסיים על המתחרים.

היכן ממקמים את התוכן?

לאחר שהתוכן כבר נוצר חשוב לבחור את המיקום שלו. ישנם פלטפורמות רבות כדוגמת בלוגים, אתרי אינטרנט, מייל, דף פייסבוק אך גם המלצות תוכן כמו אאוטבריין, טאבולה וכו'. הבחירה בפלטפורמה צריכה להיות מותאמת לסוג התוכן ולקהל היעד שהוגדר מראש. חשוב להבין שלא כל תוכן מתאים לכל פלטפורמה. כתבה מעמיקה בנושא מסויים תתאים לאאוטבריי וטאבולה ולא לעמודי אינסטגרם בהם המסר צריך להיות קצר וממוקד. בנוסף יש להתאים את התוכן להתנהגות של הלקוח. לדוגמא, על פי ביטויי חיפוש במנוע החיפוש.

בחירת התוכן הראוי

לפני שכותבים את המסר הרצוי יש להבין את כוחה של המילה. לכן, חשוב לבחור את המילים הנכונות עם השפה והמסר המתאים, לפנות ללקוח בגובה העיניים, בניסוח בהיר וקולח. את התוכן הכתוב ניתן להשלים באמצעות סרטון, תמונה אנימציה ועוד. או להפך, ליצור סרטון מושקע דרכו יועבר המסר. התוכן צריך להיות עקבי וקבוע. המסר צריך להיות בשפה שיווקית אחידה לאורך כל הדרך. תוכן שיצור ערך ויצליח לגעת בלקוח יהפוך אותו לשגריר חיובי והוא ישתף את התוכן וימליץ עליו לחבריו ובכך יגדיל את החשיפה.

דוגמאות לשיווק באמצעות תוכן:
1. כתיבת כתבה אינפורמטיבית עבור אאוטבריין, טאבולה, בלוגים או אתרי חדשות.
2. כתיבת ניוזלטרים המופצים באמצעות מערכות דיוור אלקטרוניים.
3. כתיבת פוסטים ממוקדים ותכנים ויזואלים עבור הרשתות החברתיות השונות.
4. העלאת סרטוני תדמית ברשתות החברתיות וביוטיוב.
5. הפצת תכנים באמצעות פלטפורמות שיווקיות.

חשיבותו של התוכן ברשת רבה מאד ויש לו ערך רב. באמצעות תוכן טוב תוכלו למנף כל מוצר או מהלך שיווקי כך שבין אם בחרתם לשווק את עצמכם באמצעות תוכן ויזואלי, טקסטואלי או שילוב של שניהם חשוב שתשקיעו בו. תבצעו איפיון מקדים ואם אתם מרגישים שיצירת תוכן באופן עצמאי זה גדול עליכם תתייעצו עם אנשי מקצוע מהתחום. אנו כאן כדי לסייע, לאפיין את הלקוחות המדוייקים שלכם, את ההצרכים שלהם, להתאים את הפלטפורמות הנכונות וליצור את התוכן המקורי והרלוונטי שיקפיץ אתכם כמה צעדים קדימה.