כתיבת מאמרים לקידום אתרים

כתיבת מאמרים לקידום אתרים בפלטפורמות החיפוש, כשגוגל היא הנפוצה ביותר, מתחלק ל-2 כיוונים עיקריים – קידום אורגני וקידום (ממומן) בתשלום. קידום אתרים בתשלום פועל באופן די ברור בכך שהמקדם בוחר את הביטויים והחיפושים אותם ירצה לשלב בתוצאות החיפוש של גוגל, ע"י מודעה שתופיע על בסיס אותם הביטויים. ככל שהמודעה תתאים לאיכויות שמערכת הפרסום של גוגל דורשת בנוסף לתקציב גבוה – כך הסיכוי של האתר להופיע באחת התוצאות הראשונות בחיפוש יעלה. לעומת זאת קידום אורגני פועל בתמכונת אחרת. המטרה שלו היא לאותת למנוע החיפוש שמדובר באתר סמכותי על בסיס התאמות מאחורי הקלעים ובעיקר תוכן איתכותי ולא משוכפל, במטרה להתברג על ביטויי או מילת חיפוש. 

כתיבת מאמרים לקידום אתרים - איך זה עובד?

אם להסביר זאת באופן פשטני, לגוגל יש אלגוריתמים שבוחנים כל כניסה ויציאה מכל אתר שהגיעו אליו דרך תוצאות החיפוש דרכו. האלגוריתמים מחשבים כמה זמן המשתמש נשאר באתר, כמה עמודים המשתמש עבר באתר, האם המשתמש יצא מהאתר לטובת חיפוש תוצאה טובה יותר, חווית המתשמש, איכות התוכן וכו'. ככל שהפרמטרים יהיו גבוהים ואיכותיים יותר ובעיקר התוכן, חווית המשתמש וכפועל יוצא שיעור נטישה נמוך, כך גוגל יתגמל את האתר ויעלה אותו בסולם התוצאות. על מנת לספק תשובות לשאלות ולגרום למשתמש לשהות זמן רב יותר באתר חשוב שיהיה בראש ובראשונה תוכן איכותי שיענה על צרכיו של המשתמש וכאן נכנסת לתמונה כתיבת מאמרים לקידום אתרים.

כתיבת מאמרים לקידום אתרים - הטכניקה

כיצד גוגל ידע לתת את התשובות לשאלות שנשאלות בשורת החיפוש דווקא בתוכן הכתוב באתר שלכם? משימה זו מתחלקת לשני גורמים – מחקר מילות מפתח וכתיבה חכמה בשילוב המילים והביטויים הדרושים במקום הנכון. אם לצורך העניין האתר עוסק במידע על הלוואות ומשכנתאות, במחקר מילות המפתח, מקדם האתרים יחפש את המילים המחופשות והרלוונטיות ביותר עבור התוכן הקיים באתר על בסיס לוגיקה, קהל יעד ומתחרים.

"מידע על הלוואות ומשכנתאות" למשל היא צורת ביטוי של מגוון רחב של אנשים בשורת החיפוש בגוגל והיא בהחלט יכולה לשמש כביטוי מפתח לחלק מהנושאים הכתובים באתר. אחרי שהמקדם זיהה את המילים הדרושות טרם תחילת כתיבת מאמרים לקידום אתרים, כותב התוכן צריך לדעת למקם את המילים הללו בצורה אסטרטגית במאמר כדי לא לנסות "לעבוד" על האלגוריתם של גוגל בכך שירשום שורה אחרי שורה עשרות פעמים את הביטוי "מידע על הלוואות ומשכנתאות" אלא ישלב אותם במיקום המתאים בהקשר לוגי בטקסט, בתוך תוכן איכותי שמספק מידע רלוונטי עבור הקוראים.

כתיבת מאמרים לקידום אתרים - איסורים נוספים

כפי שכבר נכתב למעלה, האלגוריתם של גוגל לא מעודד אתרים שבהם התכנים לא רלוונטיים עבור הקוראים שמגיעים אליו ובייחוד לא תוכן משוכפל או מועתק. אף אחד לא באמת יודע כיצד לפצח את כל האלגוריתמים של גוגל במלואם אך יש כמה איסורים ידועים שעלולים לפגוע בקידום האורגני של האתר.

  • העתקה – אסור להעתיק תכנים מאתרים אחרים לטובת קידום אורגני באתר שלכם. כל התוכן חייב להיות מקורי.
  • חזרה על מילים ומשפטים – עדיף להימנע ככל הניתן שבכל טקסט באתר יהיו משפטים זהים או מילים שחוזרות על עצמן יתר על המידה. כדאי להתנסח בצורה שונה בכל עמוד גם אם הנושאים דומים.
  • עודף חזרות על ביטוי – זה נכון שביטוי המפתח צריך להופיע מספר פעמים באותו מאמר, אבל יש גם דבר כזה יותר מידי חזרות, ואת זה האלגוריתם של גוגל לא מחבב במיוחד. כתיבת מאמרים לקידום אתרים על ידי כותב מקצועי ימנעו את הטעויות שהיו נפוצות באתרים בתחילת שנות אלפיים והיום יכולות להסב יותר נזק מתועלת.

ישנם איסורים רבים נוספים אך ניתן לסכם את כולם במסר פשוט שלשמו נועדו כל האיסורים האלו: כל מה שצריך כדי שהתוכן באתר ייחשב לאיכותי בעיני הקוראים ובעיקר על ידי גוגל הוא פשוטו כמשמעו תוכן איכותי שכתוב בצורה ברורה ואשר מספק את הידע והתשובות שהקוראים מחפשים. אם לפשט את זה אפילו יותר – תוכן איכותי = אתר איכותי = קידום אורגני בגוגל.

מיומנות כתיבת תוכן נמדדת ביכולות השיווק של הכותב, היכולות המכירתיות, התנסחות מעולה, ניסיון בכתיבת נושאים שונים ובעיקר התשוקה למילים ולביטוי העצמי שלו דרך הכתיבה. אנו מבטיחים ליצור עבורכם כל תוכן באתר שלכם על פי עקרונות אלו ולספק לכם רק כתיבת מאמרים לקידום אתרים בצורה אינדיבידואלית, יצירתית, והכי חשוב – עם תוצאות.


במידה ואתם מעוניינים בתוכן איכותי שיקדם את האתר שלכם, אתם מוזמנים ליצור קשר ולקבל את המעטפת הקריאייטיבית לרבות המחקר שדרושים לקידום האתר שלכם.